Meteen naar de inhoud
 

Ben jij al begonnen met bloggen voor je praktijk of bedrijf? Dan heb je in mijn ogen een heel verstandige beslissing genomen. Daarmee zeg ik niet dat ik podcasten en ‘live’ gaan of op andere manieren ‘in the picture’ komen bij je klanten niet goed vind. Integendeel. Alleen door te bloggen heb je twee vliegen in één klap: door te bloggen word je beter zichtbaar op je social media én nieuwe klanten kunnen je bedrijf beter vinden in de zoekmachines. Mijn advies is dus: start met bloggen. Ook als je al podcast bijvoorbeeld: schrijf dan een samenvatting van je podcast in blog-vorm. Dit levert je meer bezoekers op je website op.

Oké, dan mijn twee tips voor blogs die je daadwerkelijk omzet opleveren.

Tip 1: Schrijf blogs over onderwerpen waar je klanten naar zoeken

Door te schrijven over onderwerpen waar je klanten naar zoeken zorg je dat je naar boven komt in de zoekmachines wanneer iemand je nodig heeft. Jij bent daar dan op het juiste moment met de juiste informatie. Je staat dan al met 1-0 voor.

Ik hoor vaak van mijn klanten dat het bepalen van goede onderwerpen nog weleens een uitdaging is. Je zou jezelf dan kunnen afvragen: kan ik vandaag iets schrijven waar ik mijn klanten mee verder help? Al is het maar een klein beetje? Denk bijvoorbeeld aan het geven van een paar tips, of misschien kun je iets uitleggen over een van de methodes die je toepast.

Het allermooiste is het als je iets schrijft dat aansluit bij de zoekvragen die mensen intypen in de zoekmachines. Denk aan ‘menstruatiehoofdpijn wat kan je doen’ of ‘rugpijn fysio helpt niet’.

Mensen typen vaak letterlijk hun probleem in in de zoekmachines. Daar kun je handig op inspelen!

Lees ook mijn blog ‘hoe zoeken je klanten naar jouw diensten‘.

Tip 2: Bied aan om iemand verder te helpen

Als het goed is heb jij na het lezen van dit blog de overtuiging dat het best een slim idee is om te beginnen met bloggen. Je vraagt je misschien nog af hoe je dat precies moet doen en waar je dan over moet gaan schrijven, maar je weet in elk geval dat je jouw zichtbaarheid en online vindbaarheid enorm kunt verbeteren als je blogt voor jouw praktijk.

Als ik jou vervolgens niet vertel dat ik je kan leren om te bloggen voor meer omzet, dan dénk jij misschien ergens wel ‘ik zou het wel willen proberen om te gaan bloggen’, maar je komt niet in actie. Daarom geef ik je een duwtje in de rug: wil jij leren bloggen voor meer omzet? Volg dan mijn workshop ‘Word een Blog Boss in 45 dagen. Dat noem je een ‘CTA’, oftewel een Call To Action.

👉Bekijk mijn workshops! (voorbeeld uiteraard ;))

Het is super belangrijk dat je jouw lezers actief uitnodigt om actie te ondernemen. Zorg dus voor een knop of een formulier zodat mensen die dat willen, ook daadwerkelijk klant kunnen worden. 

Zo bied je dus enerzijds waarde: jouw blog biedt waardevolle informatie waar iemand echt iets aan heeft. En anderzijds zorg je ervoor dat jouw blog dient als verkooptool: als iemand besluit jouw hulp in te schakelen leidt dat direct tot omzet.

Veel succes!

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]