Meteen naar de inhoud
 

Je Over mij pagina is er eentje waar veel ondernemers mee worstelen. Hoe zit dat bij jou? Ben jij tevreden over jouw Over mij pagina? Wat grappig is, is dat veel ondernemers die ik help met hun webteksten deze pagina echt als het grootste obstakel beschouwen. Dit komt vaak niet eens omdat men iets ‘over zichzelf’ moet vertellen, maar door het feit dat wát je over jezelf moet vertellen duidelijk onderscheidend moet zijn van je conculega’s. En híer wordt het interessant. In dit blog geef ik je drie onmisbare feiten voor op je Over mij pagina, waarmee jij je duidelijk onderscheidt van je conculega’s.

Hoe zit je in elkaar?

Geef jouw lezers een beeld van jouw karakter. Ben je zorgzaam, sta je altijd voor andere klaar? Heb je een zogenaamd ‘pittig’ karakter? Ben je een ontdekker? Een pionier? Of een echt familiemens?

Deze kenmerken zijn op zichzelf niet uniek. Maar je kunt ze wel uniek máken. Dat kun je doen door ze te combineren met het effect dat jij hebt op anderen.

Denk aan: “Ik ben een echte ontdekker. Ik doe graag nieuwe dingen en houd van de kick van fysieke inspanning. Mijn energie werkt aanstekelijk voor anderen, wat ervoor zorgt dat ik altijd wel iemand meekrijg op een van mijn tripjes!”

Het gaat erom dat je een omschrijving van jouw karakter combineert met informatie waardoor mensen zich daadwerkelijk een beeld kunnen vormen.

Hoe ben jij gekomen waar je nu bent? PAOST!

Nee, ik heb niet te diep in het glaasje gekeken ;-). Ik heb PAOST! bedacht als simpel stappenplannetje aan de hand waarvan je jouw ‘ondernemersreis’ kunt beschrijven. Het staat voor ‘Plan, Actie, Obstakel, Succes, Toekomst, Inspireren!’. Jouw ondernemersreis is uniek. Misschien heeft een ander een soortgelijke route afgelegd, maar de inzichten die jij hebt opgedaan zijn écht van jou. Zo creëer je dus een verhaal dat écht uniek is!

Voorbeeld: 

“Van mijn 21e tot mijn 28e heb ik in loondienst gewerkt als secretaresse in de medische zorg. Er speelt altijd veel in en rond de zorg, maar wat ik vooral meekreeg was dat de samenwerking tussen de medische zorg en de alternatieve zorg erg stroef verliep. Ik heb zo vaak mensen aan de telefoon gehad met vragen, die eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurd werden en nooit echt een antwoord op hun vraag kregen. (PLAN) Op mijn 28e besloot ik daarom voor mezelf te beginnen als adviseur combinatiezorg (Dit bestaat ongetwijfeld niet ??).

Op 3 maart 2005 opende ik mijn bedrijf (ACTIE) en begon ik met mijn eerste stap: een netwerk opbouwen aan beide kanten van de zorg. Dit verliep lekker en mijn eerste doelstelling haalde ik al snel. Namelijk ….. Maar toen kwam het keerpunt (OBSTAKEL). Ik had een enorm netwerk, een goed verhaal en een missie. Maar sales!? Verkopen? Ik had geen idee wat ik moest vertellen als het aankwam op het verkopen van mijn diensten. Ik heb toen 4 opleidingen en een workshop gevolgd (whaat!? ?), waarna ik al snel mijn eerste successen ging behalen. Ik werd een ster in het verkopen van mijn eigen dienst en mijn kennis (SUCCES). Hierdoor heb ik veel mensen kunnen helpen door bijvoorbeeld huisartsen te verbinden aan lokale coaches en therapeuten. Patiënten ervaren nu het grote voordeel van aanvullende zorg, op de reguliere zorg. 

Omdat ik weet dat er nog veel meer zorginstellingen en praktijken aan elkaar gekoppeld kunnen worden voor betere zorg, blijf ik mijn werk de komende jaren voortzetten (TOEKOMST). Ik ben er trots op dat ik heb kunnen bijdragen aan een betere samenwerking tussen reguliere en alternatieve zorg, en dat ik dat helemaal op mijn eigen manier, vanuit mijn eigen potentie en missie heb kunnen waarmaken (INSPIREREN!).”

Lekker luchtig

Daarnaast is het op jouw Over mij pagina nog erg leuk om een aantal ‘luchtige’ dingen te benoemen waardoor mensen een beter beeld krijgen van jou. Het is overigens ook leuk als je deze dingen (regelmatig) op je social media laat terugkomen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een paar foto’s, of enkele ‘wist je datjes’. Het gaat hier echt om persoonlijke weetjes, denk aan: heb je huisdieren, waar woon je, in wat voor huis woon je, heb je een gezin, hobby’s, etc.

Combineer deze drie zaken en je hebt een goede Over mij pagina!

Als je deze drie zaken goed weet te beschrijven op jouw Over mij pagina, dan geef je potentiële klanten precies dát wat ze willen weten, namelijk: meer informatie over jou als persoon.

Heb jij hulp nodig met het schrijven van je ‘Over mij’ pagina? 

Volg dan mijn 4-delige videoworkshop voor het schrijven van je basis webteksten zoals je over mij pagina, maar ook je homepage, dienstenpagina’s en blogs komen aan bod. Inclusief persoonlijke coaching en 4 live Q&A’s!

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]