Meteen naar de inhoud
 

Je ‘Over mij’ pagina is een pagina die mensen vaak nog even bekijken voordat ze klant worden. Ze hebben inmiddels een goed beeld van jou als expert, ze weten waarvoor ze in jouw praktijk of bedrijf terecht kunnen en ze zijn overtuigd van het feit dat jij hen kan helpen. Het énige drempeltje dat er nog is, is of jij wel leuk genoeg bent. De gunfactor. Om deze te creëren kun je jouw Over mij pagina inzetten. In dit blog geef ik je drie tips om je Over mij pagina te verbeteren.

Tip 1 | Alles wat gaat over je werkwijze of het resultaat voor de klant mag je weghalen

Schrijf je op je Over mij pagina over je werkwijze of vertel je over wat jouw diensten opleveren voor je klanten? Dit mag je hier weghalen. Je potentiële klant weet dit al. Die heeft dit allang tot zich genomen op je andere pagina’s. Als je het nog een keer op je Over mij pagina schrijft voegt het niets toe aan jouw verhaal, mensen willen hier juist iets anders van je weten. Iets persoonlijks. Alles wat je dus hebt opgeschreven over hoe je werkt en wat het resultaat van jouw diensten is, kun je beter weghalen van je Over mij pagina.

Tip 2 | Je mag best vertellen wat je doet, maar doe dat dan in een pitch van maximaal twee zinnen

Voor de mensen die ‘per ongeluk’ meteen op je Over mij pagina terechtkomen is het natuurlijk wel fijn om te weten wat je oplost en voor wie. Ook mensen die meer over jou willen weten doe je geen pijn met een korte herhaling van ‘wie ben jij en wat doe je’. Als je dit wilt noemen op deze pagina, doe dit dan in een pitch van maximaal twee zinnen. Bijvoorbeeld:

“Mijn naam is Linda Noijens, ik help zelfstandig ondernemers om hun diensten en missie onder woorden te brengen en te vertalen naar krachtige webteksten en blogs.

Als je hiervoor kiest, zorg dan dat je jouw naam noemt (voor de vindbaarheid in zoekmachines en omdat dit ‘over jou’ gaat uiteraard). Noem ook je doelgroep, hetgeen je oplost en het resultaat.

Tip 3 | Maak je ‘Over mij’ pagina persoonlijk

Deze pagina gaat (guess what) OVER JOU. Mensen doen graag zaken met mensen. Zeker als het gaat om persoonlijke dingen zoals fysieke of mentale klachten, dan wil je weten wie jouw probleem voor je gaat oplossen. Je wilt weten om wat voor persoon het gaat. Voel je een klik? En op basis waarvan? Heeft de persoon hetzelfde meegemaakt als jij en vind je het prettig dat je met een ervaringsdeskundige te maken hebt? Of voel je een klik op basis van persoonlijke interesses?

Om klanten de kans te geven om op verschillende manieren bij jou aan te haken, is het belangrijk dat je verschillende aspecten van jezelf belicht. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het vertellen van een paar leuke, persoonlijke weetjes en door te vertellen hoe jij – als ondernemer of als mens – bent gekomen waar je nu bent. Geef mensen een kijkje in jouw leven. En nee: dat betekent niet dat je je hele levensverhaal op je Over mij pagina moet schrijven. Mijn advies: verzin vier of vijf puntjes over jouw persoonlijke leven die je belangrijk vindt om uit te lichten voor jouw potentiële klanten. Het doel hiervan is om jezelf als ondernemer toegankelijk te maken.

Hulp nodig bij het schrijven van je Over mij pagina?

Heb je al meerdere pogingen gedaan maar krijg je jouw verhaal niet (goed) op papier? Weet je niet wát je precies op je Over mij pagina kunt schrijven en welke volgorde je het beste kunt aanhouden? Doe dan mee aan mijn 4-delige video-workshop, waarin ik je stap voor stap, van A tot Z meeneem in het schrijven van je Over mij pagina, maar ook je homepage, dienstenpagina’s en blogs komen aan bod.

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?