Je wéét dat je aan de slag moet met je webteksten. Je weet óók dat je hier echt even voor moet gaan zitten omdat het schrijven van teksten niet per se jouw ding is. Simpelweg omdat je al lange tijd naar je beeldscherm hebt gestaard en er nu nog steeds niets op papier staat, of omdat je niet tevreden bent over wat er wél staat.
Ik ben van mening dat jóuw verhaal het beste verhaal is. Dus geen slappe aftreksels van je conculega’s gebruiken als basis, maar vanuit jezelf schrijven. “Maar hoe doe je dat dan?”, is dan natuurlijk de vraag. Ik heb 4 tips voor je om vast te stellen wát je moet schrijven om jouw potentiële klanten enthousiast te maken.
Want, het schrijven van teksten is één ding. Het schrijven van teksten die de juiste indruk maken op je lezers is een heel anders ding. Want wat wil jij eigenlijk met je teksten bereiken? Wat wil je dat mensen doen op jouw website? En hoe komen ze überhaupt op je website?
Ik ben van mening dat jóuw verhaal het beste verhaal is. Dus geen slappe aftreksels van je conculega’s gebruiken als basis, maar vanuit jezelf schrijven. “Maar hoe doe je dat dan?”, is dan natuurlijk de vraag. Ik heb 4 tips voor je om vast te stellen wát je moet schrijven om jouw potentiële klanten enthousiast te maken.
Want, het schrijven van teksten is één ding. Het schrijven van teksten die de juiste indruk maken op je lezers is een heel anders ding. Want wat wil jij eigenlijk met je teksten bereiken? Wat wil je dat mensen doen op jouw website? En hoe komen ze überhaupt op je website?
4 tips om vast te stellen wat je moet schrijven
1. Wat onderscheid jou van je concurrenten? Wat doe je anders. Verwoord dit voor jezelf. Doe je eigenlijk hetzelfde als je conculega’s? Focus dan op je aanpak. Let hierbij vooral op het ‘hoe’. Hoe communiceer jij met je klanten? Hoe prettig is het om met jou te werken?
2. Welk probleem los jij op voor jouw klanten? Waar help je hen mee? Help je hen -bij wijze van spreken- om van rugklachten af te komen? Of help jij hen door het mogelijk te maken om weer te spelen met (klein)kinderen? Om zich weer vrij en beweeglijk te voelen? Om weer hun eigen veters te kunnen strikken waardoor ze zich ‘gewoon’ voelen?
3. Wat zijn de praktische voordelen van werken met jou? Kunnen ze je makkelijk bereiken? Heb je bepaalde materialen of merken die je gebruikt? Beschik je over speciale opleidingen waardoor men weet dat ze men een professional te maken hebben? Kunnen ze snel bij je terecht?
4. Maak een betrouwbare indruk op je lezers door het plaatsen van reviews. Wanneer andere vertellen hoe blij ze met je zijn, wat werken met jou of een bezoek aan jou ze heeft opgeleverd, dan maakt dat vele malen meer indruk dan wanneer je zelf vertelt hoe fantastisch werk je doet.
Wil je liever samen aan de slag? Check dan even mijn workshops!
2. Welk probleem los jij op voor jouw klanten? Waar help je hen mee? Help je hen -bij wijze van spreken- om van rugklachten af te komen? Of help jij hen door het mogelijk te maken om weer te spelen met (klein)kinderen? Om zich weer vrij en beweeglijk te voelen? Om weer hun eigen veters te kunnen strikken waardoor ze zich ‘gewoon’ voelen?
3. Wat zijn de praktische voordelen van werken met jou? Kunnen ze je makkelijk bereiken? Heb je bepaalde materialen of merken die je gebruikt? Beschik je over speciale opleidingen waardoor men weet dat ze men een professional te maken hebben? Kunnen ze snel bij je terecht?
4. Maak een betrouwbare indruk op je lezers door het plaatsen van reviews. Wanneer andere vertellen hoe blij ze met je zijn, wat werken met jou of een bezoek aan jou ze heeft opgeleverd, dan maakt dat vele malen meer indruk dan wanneer je zelf vertelt hoe fantastisch werk je doet.
Wil je liever samen aan de slag? Check dan even mijn workshops!