Meteen naar de inhoud
 

Of je social media nu persoonlijk of zakelijk gebruikt, deze tips helpen je om relevant te blijven op social media en houden je ‘top of mind’ bij je doelgroepen of volgers.

Houd je profielen actueel

Wordt het tijd dat je weer eens iets op je profiel zet maar heb je geen idee wat je nog zou kunnen posten? Kijk allereerst naar het nieuws. Zijn er ontwikkelingen waar je op kunt inspelen? Of ga “shoppen” bij de concurrent en geef jouw mening of visie op het onderwerp. Kijk naar recente nieuwsitems, wat is van toepassing op jouw situatie of bedrijf? Soms is het delen van een item al voldoende om je community te activeren. Het stellen van een vraag is ook altijd een goede, zeker wanneer je mensen wilt aanzetten tot interactie. 

Content inspiratie opdoen

Zit je inspiratieloos achter je apparaat en komt er na een uur nog niks uit je vingers? Stop ermee en ga wat anders doen!

Inspiratie komt op de gekste momenten. Noteer je idee wanneer het door je hoofd flitst maar je geen tijd hebt om er iets mee te doen, de kans is groot dat je het door drukte anders weer vergeet of in afgezwakte vorm onthoudt. Er zijn ook verschillende apps waarop je ‘braindumps’ kunt inspreken! Superhandig want je kunt ze later rustig terugluisteren, inclusief alle details die je zelf ingesproken had.

Bedenk categorieën en laat deze steeds terugkomen

Probeer je content in categorieën in te delen en af te wisselen, luchtig, persoonlijk of posts gericht op specifieke doelgroepen binnen jouw community. Op die manier kun je zien wat het meest in trek is bij jouw publiek en kan je ook zien hoe je je kanaal kunt verbeteren en of je kanaal verder kunt ontwikkelen in de richting die jij wilt. Door vaste categorieën aan te houden creëren je bovendien grip op je planning en je kunt vooruit gaan werken, wat je een hoop tijd scheelt.

Vol gas, of toch niet?

Ben jij klaar om de digitale wereld te veroveren en heb je tientallen ideeën om je social media een nieuwe boost te geven?!… “hold your horses” – rustig aan. Een overkill aan posts werkt soms averechts en kan juist zorgen voor het verlies van volgers in plaats van nieuwe aanwas.

Verspreid je posts over meerdere dagen of weken. Probeer een balans te vinden die de aandacht van jouw volgers kan vasthouden!

Zorg voor een goede afbeelding of video

Wanneer je iets post op social media is het belangrijk dat het er goed uit ziet. Een afbeelding toevoegen aan een pagina, blog of bericht zorgt ervoor dat er vele malen meer aandacht wordt besteed aan je post, dan wanneer je deze zonder afbeelding zou plaatsen. De grootste reden hiervoor is natuurlijk het feit dat je opvalt. Een aansprekende afbeelding vertelt vaak al een deel van je verhaal of triggert bezoekers ergens over na te denken, waarna ze willen doorlezen. Dus een goed verhaal begeleid je met een goede afbeelding. 

#BonusTip

Nu je je post met mooie afbeelding klaar hebt staan moet je alleen nog je #hashtags invoeren, in je tekst maar ook extra #hashtags onderaan je bericht kunnen voor nieuwe lezers, likes en volgers zorgen. Gebruik #hashtags die relevant zijn, noem je bekende merken in je post? Beroemde personen of bedrijven? #tagit Of gebruik de ‘@‘.

Hulp nodig bij het maken van social media content?

Je kunt ons natuurlijk ook benaderen om je te helpen bij het schrijven van content voor jouw sociale kanalen. Wij zijn een tekstbureau voor webteksten, blogs en andere online content. Met een achtergrond in marketing zijn we in staat om de juiste content te maken voor jouw doelgroepen en om je te helpen bij het opzetten van een gedegen contentstrategie. Gewoon teksten laten schrijven? Dat kan natuurlijk ook!

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?