Meteen naar de inhoud
Krachtigeteksten.nl

Baal je van je teksten? Met deze drie eenvoudige aanpassingen maak je ze veel beter!

Niet happy met je webteksten

Baal je van je teksten? Met deze drie eenvoudige aanpassingen maak je ze veel beter!

Durf jij nooit mensen naar je website door te verwijzen? Schaam je je voor wat erop staat? Misschien vind je het niet professioneel genoeg, of klopt de inhoud niet. Je ‘moest een website’ dus je hebt er maar ‘wat opgezet’. Goed dat je hebt doorgepakt! Maar de keerzijde is dat er nu teksten op je website staan waar je niet blij mee bent. Deze drie tips helpen je om je webteksten op eenvoudige wijze een stuk beter te maken!

Schrijf rechtstreeks aan je klant

Dit geldt voor de hele tekst, maar vooral voor de eerste alinea: zorg dat je klant zich meteen aangesproken voelt. Wat is het probleem van je klant? Wat betekent dat voor die persoon?

Wanneer iemand zich direct herkent in wat je schrijft zal hij of zij absoluut doorlezen. De bezoeker is immers op je site ‘geland’ omdat hij of zij dacht dat jij hier weleens een oplossing voor kon bieden. Het is dus super belangrijk dat jouw klant de hele tijd denkt ‘dit is voor mij’!

Maak je teksten overzichtelijk

Deel je teksten op in alinea’s. Grote lappen tekst zijn niet prettig om te lezen. Sterker nog: mensen haken af voordat ze zijn begonnen.

Maak een duidelijke eerste alinea. Vervolgens een ‘Kop 2’ (of ‘heading’ als je Engelse taalinstellingen gebruikt). En naar mate van de prioriteit werk je verder met de koppen 2, 3, en 4. De koppen 5 en 6 worden zelden gebruikt. Deze zijn beter geschikt voor langere teksten zoals ‘long reads’ en whitepapers.

Zorg ervoor dat de koppen jouw alinea’s samenvatten. Mensen nemen pas de tijd om te lezen als zij ervan overtuigd zijn dat je pagina interessant en relevant voor hen is. Dat betekent in de praktijk dat zij in enkele seconden je pagina tot zich nemen. Dat gaat dan met name om de eerste alinea, maar ook om de koppen. Spreek je bezoekers dus aan door uitnodigende koppen te schrijven die óf super duidelijk zijn en voor zich spreken, óf de lezer ’triggeren’ en nieuwsgierig maken.

Sluit af met een alinea met een korte samenvatting en uitnodiging tot actie! De actie die je gebruikt hangt natuurlijk helemaal af van de inhoud van je pagina.

En voeg deze zaken even toe:

CTA’s (Call To Action)

Om te zorgen dat mensen daadwerkelijk de stap nemen om contact met je op te nemen moet je zorgen dat ze dat ook makkelijk kunnen doen. Je kunt hiervoor zogenaamde ‘CTA’s (Call To Actions) toevoegen. Dit zijn knoppen die je bezoekers aansporen om ‘iets’ te doen, zoals ‘neem contact op’, ‘download mijn ebook’, of ‘meld je aan voor de nieuwsbrief’!

Social media

Daarnaast wil je natuurlijk zoveel mogelijk interactie met potentiële klanten realiseren. Door je social media kanalen toe te voegen maak je jezelf en je praktijk erg toegankelijk.

Afbeeldingen of video’s

Je tekst ondersteunen met een (relevante) afbeelding of video is een goed idee! Zorg wel dat dit qua opmaak mooi uitkomt en dat het ook op een mobiele telefoon goed te bekijken is.

Je webteksten verbeteren begint met deze drie punten!

Dit is echt het ‘laaghangende fruit’. Doe er je voordeel mee, want je teksten kunnen echt een mooie bijdrage leveren als het gaat om het enthousiasmeren en overtuigen van nieuwe klanten! Een sterke combinatie van inhoud, opmaak én CTA’s zijn de eerste stap naar het optimaliseren van je webteksten!

Tips voor het optimaliseren van je teksten

Wil je meer tips om je teksten te verbeteren of om nieuwe teksten te gaan schrijven? Download dan mijn ebook met tips en handvatten voor krachtige webteksten!

Heel veel succes!?


Hulp bij je webteksten

Zou jij het nou fijn vinden als iemand je op weg helpt? Je de juiste vragen stelt en je helpt om je boodschap goed te formuleren voor jóuw klanten? Kijk eens naar mini-cursus ‘Krachtige webteksten uit de grond van je hart’

Deel dit blog! 💛

Facebook
Email
WhatsApp
Over Tekstbureau KrachtigeTeksten.nl

Mijn naam is Linda Noijens. Vanuit tekstbureau ‘KrachtigeTeksten.nl’ werk ik als SEO-copywriter en Contentmarketing Adviseur. Daarnaast geef ik workshops en trainingen aan ondernemers die het lastig vinden om hun missie en dienstverlening onder woorden te brengen. 

KrachtigeTeksten.nl is er voor ondernemers met een dienstverlenend bedrijf die meer klanten willen bereiken en daarom hun online zichtbaarheid en vindbaarheid willen vergroten. 

“Ik vertaal je verhaal naar krachtige webteksten en blogs. Geen bullsh** en wollige nonsens, maar een helder verhaal met een krachtige boodschap.”

Linda Noijens | KrachtigeTeksten.nl
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“We hebben onze blog en productteksten laten herschrijven. Het was voor ons een uitdaging om moeilijke technische teksten begrijpelijk leesbaar te maken. Wij zijn zeer tevreden met de snelheid en de manier hoe Linda dit heeft aangepakt om de content duidelijk en krachtiger te maken. We zullen in de toekomst zeker nog gebruik willen maken van de diensten van KrachtigeTeksten.nl.”
Raymond Hartemink
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Fijne samenwerking, duidelijke communicatie en snelle levering van goede teksten!”
Haarshop Marketing
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Heel blij met teksten die Linda voor onze nieuwe website heeft geschreven. De schrijfstijl past echt bij ons bedrijf! Communicatie verliep plezierig en vlot. Aanrader!
Peter Snijders, Pitch & Putt
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Linda super mooi mijn Website teksten geschreven ik ben blij dat dat ook zo snel kon. Super bedankt.
Richard Gijsen, Float Center Veenendaal
Previous
Next