Meteen naar de inhoud
 

Als je nou eens door de bril van jouw klanten naar je webteksten kijkt, wat lees je dan?
Zijn jouw teksten vanuit jóu geschreven? Of vanuit de behoefte van jouw klanten? Schrijf je bijvoorbeeld: “Ik bied je een traject aan van 3 maanden, voor 2400 euro”, of “De manier waarop ik te werk ga is….”. Dit zijn natuurlijk hele praktische en belangrijke dingen, maar je wilt in eerste instantie alleen maar een connectie maken en de urgentie van jouw dienst aantonen. De enige manier om dat te doen, is door te laten voelen dat jouw pagina over jouw klant gaat.

Wat staat er op jouw website?

Belangrijk is dat, zeker wanneer het gaat om een dienstenpagina (ook wel ‘salespagina’), je altijd het voordeel voor de klant uitlicht. Het moet glashelder zijn waaróm deze klant voor jouw dienst moet kiezen. Sterker nog: jouw klant moet na het lezen van deze pagina voor jouw dienst wíllen kiezen.

Gebruik de taal van jouw klant

Het is belangrijk om diensten aan te bieden die aansluiten op de vraag van je klant. Niet alleen inhoudelijk, maar ook voor wat betreft de termen die je gebruikt. Gebruik geen moeilijke woorden of termen waarvan jouw klant het bestaan niet kent. Gebruik dezelfde woorden, dezelfde aanduidingen voor ‘pijn’. Zeker medische therapeuten vinden het soms een uitdaging om weg te blijven van jargon. In een persoonlijk gesprek krijg je de kans om iets toe te lichten. Op je website niet. Snappen mensen je niet, dan gaan ze weer.

Mensen zoeken naar een oplossing voor hun probleem

Ook voor jouw vindbaarheid in zoekmachines geldt dat mensen zoeken naar een oplossing voor hun probleem. Niet naar een therapie met een veel te moeilijke naam die je niet goed kunt onthouden en laat staan ‘spellen’. Geef jouw diensten een herkenbare, begrijpelijke naam zodat jouw klanten precies weten wat ze kunnen verwachten.

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?