Meteen naar de inhoud
Krachtigeteksten.nl

Begrijpen je klanten wel wat je zegt?

Begrijpen jouw klanten wel wat je zegt

Begrijpen je klanten wel wat je zegt?

Als je nou eens door de bril van jouw klanten naar je webteksten kijkt, wat lees je dan? Zijn jouw teksten vanuit jóu geschreven? Of vanuit de behoefte van jouw klanten? Schrijf je bijvoorbeeld: “Ik bied je een traject aan van 3 maanden, voor 2400 euro”, of “De manier waarop ik te werk ga is….”. Dit zijn natuurlijk hele praktische en belangrijke dingen, maar je wilt in eerste instantie alleen maar een connectie maken en de urgentie van jouw dienst aantonen. De enige manier om dat te doen, is door te laten voelen dat jouw pagina over jouw klant gaat.

Wat staat er op jouw website?

Belangrijk is dat, zeker wanneer het gaat om een dienstenpagina (ook wel ‘salespagina’), je altijd het voordeel voor de klant uitlicht. Het moet glashelder zijn waaróm deze klant voor jouw dienst moet kiezen. Sterker nog: jouw klant moet na het lezen van deze pagina voor jouw dienst wíllen kiezen.

Gebruik de taal van jouw klant

Het is belangrijk om diensten aan te bieden die aansluiten op de vraag van je klant. Niet alleen inhoudelijk, maar ook voor wat betreft de termen die je gebruikt. Gebruik geen moeilijke woorden of termen waarvan jouw klant het bestaan niet kent. Gebruik dezelfde woorden, dezelfde aanduidingen voor ‘pijn’. Zeker medische therapeuten vinden het soms een uitdaging om weg te blijven van jargon. In een persoonlijk gesprek krijg je de kans om iets toe te lichten. Op je website niet. Snappen mensen je niet, dan gaan ze weer.

Mensen zoeken naar een oplossing voor hun probleem

Ook voor jouw vindbaarheid in zoekmachines geldt dat mensen zoeken naar een oplossing voor hun probleem. Niet naar een therapie met een veel te moeilijke naam die je niet goed kunt onthouden en laat staan ‘spellen’. Geef jouw diensten een herkenbare, begrijpelijke naam zodat jouw klanten precies weten wat ze kunnen verwachten.

Deel dit blog! 💛

Facebook
Email
WhatsApp
Over Tekstbureau KrachtigeTeksten.nl

Mijn naam is Linda Noijens. Vanuit tekstbureau ‘KrachtigeTeksten.nl’ werk ik als SEO-copywriter en Contentmarketing Adviseur. Daarnaast geef ik workshops en trainingen aan ondernemers die het lastig vinden om hun missie en dienstverlening onder woorden te brengen. 

KrachtigeTeksten.nl is er voor ondernemers met een dienstverlenend bedrijf die meer klanten willen bereiken en daarom hun online zichtbaarheid en vindbaarheid willen vergroten. 

“Ik vertaal je verhaal naar krachtige webteksten en blogs. Geen bullsh** en wollige nonsens, maar een helder verhaal met een krachtige boodschap.”

Linda Noijens | KrachtigeTeksten.nl
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“We hebben onze blog en productteksten laten herschrijven. Het was voor ons een uitdaging om moeilijke technische teksten begrijpelijk leesbaar te maken. Wij zijn zeer tevreden met de snelheid en de manier hoe Linda dit heeft aangepakt om de content duidelijk en krachtiger te maken. We zullen in de toekomst zeker nog gebruik willen maken van de diensten van KrachtigeTeksten.nl.”
Raymond Hartemink
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Fijne samenwerking, duidelijke communicatie en snelle levering van goede teksten!”
Haarshop Marketing
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Heel blij met teksten die Linda voor onze nieuwe website heeft geschreven. De schrijfstijl past echt bij ons bedrijf! Communicatie verliep plezierig en vlot. Aanrader!
Peter Snijders, Pitch & Putt
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Linda super mooi mijn Website teksten geschreven ik ben blij dat dat ook zo snel kon. Super bedankt.
Richard Gijsen, Float Center Veenendaal
Previous
Next