Meteen naar de inhoud
 

Het antwoord op deze vraag is echt heel simpel. Ik val ook meteen met de deur in huis, dus dit wordt een heel kort blogje :).

Er zijn drie dingen waar je op moet letten bij het bepalen van de woorden die je gebruikt voor jouw praktijk. En dan heb ik het natuurlijk specifiek over webteksten en blogs.

Dus hoe bepaal je welke woorden bij jouw praktijk passen?

  1. Bepaal welke termen belangrijk voor jou zijn als het gaat om je online vindbaarheid. Op welke termen moeten jouw klanten je kunnen vinden in de zoekmachines?
  2. Welke termen gebruiken jouw klanten? Welke ‘klachten’ of behoeften typen zij in in de zoekmachines? Zij zoeken vaak heel gericht naar een oplossing voor hun probleem. Wat het antwoord is maakt hen niet uit: ze zoeken dus op hun behoefte, pijn of vullen letterlijk een noodkreet in.
  3. Als derde wil je woorden gebruiken die je in een face to face gesprek met je klanten ook zou gebruiken. Dus zeker geen vaktaal, want veel klanten zullen je dan echt niet kunnen volgen. Luister dus ook goed naar je klanten om erachter te komen welke woorden en aanduidingen zij gebruiken als het gaat om hun behoefte. Hier kun jij veel van leren!

Lees ook mijn blog: ‘hoe bepaal je zoekwoorden voor je webteksten en blogs’.

En download mijn stappenplan zodat je vandaag nog aan de slag kunt met het schrijven van je eigen webteksten en blogs.

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?