Meteen naar de inhoud
Krachtigeteksten.nl

Hoe bepaal je zoektermen voor je webteksten?

Hoe bepaal je zoektermen voor je webteksten

Hoe bepaal je zoektermen voor je webteksten?

Online vindbaarheid is één van de grootste uitdagingen voor ondernemers. De concurrentie is in de meeste werkvelden enorm. Daarnaast moet je wel een beetje weten wat je doet om te zorgen dat jij meer kans maakt dan je conculega’s. Iedereen wil die nummer één positie! In dit blog vertel ik je meer over het vergroten van je kansen op een hoge positie in de zoekmachines en ik doe een klein stukje verwachtingsmanagement… ;-).

Jij bent niet zo uniek als je denkt

Een lekkere binnenkomer… maar je bent helaas niet zo uniek als je zelf misschien denkt. JIJ als persoon uiteraard wel, maar voor jouw bedrijf zijn er ook tien anderen te vinden. Het is daarom super belangrijk dat je -als je teksten gaat schrijven ten behoeve van jouw online vindbaarheid- focust op hele specifieke zoektermen. Termen als ‘reiki sessie’ of ‘hormoontherapeut’, daar hoef je eigenlijk geen moeite voor te doen. Met een supergoede website, de juiste teksten en een zeer sterk online domein kom je er uiteindelijk misschien wel, maar voordat je zover bent… Mijn advies is daarom: focus op zoektermen die écht relevant zijn.

Welke zoektermen zijn relevant voor mijn praktijk?

Om te bepalen welke zoektermen voor jou relevant zijn kun je allereerst jouw bestaande klanten eens vragen hoe ze bij jou terecht zijn gekomen. Dat is natuurlijk heel waardevolle informatie. Ben je net gestart en heb je nog geen klanten? Gebruik dan jouw boerenverstand :). Als bijvoorbeeld ‘hormoontherapeut’ te breed is; kies dan voor ‘hormoontherapeut + plaats’. Hiermee valt in een klein dorp nog wel winst te behalen, in grotere plaatsen en steden is ook dit niet voldoende. Maar wat kun je dan wél doen!?

Verplaats je in jouw klant én ga na hoe jij zélf zoekt in zoekmachines!

Mensen met hoofdpijn zoeken niet op ‘Therapie-X’. Ze zoeken op ‘hoofdpijn wat kan ik doen?’ of ‘hoofdpijn hoe kom ik er vanaf’. Het is dus heel belangrijk dat je dit niet vanuit je eigen praktijk benadert, maar vanuit de behoeften van jouw klanten. Hoe zoeken zij? Wat zijn hun problemen? Waar liggen ze wakker van? Waar willen ze vanaf?

Succes!

Laat mij je helpen bij het maken van webteksten waarmee jij hoog in de zoekmachine kan komen te staan!

Deel dit blog! 💛

Facebook
Email
WhatsApp
Over Tekstbureau KrachtigeTeksten.nl

Mijn naam is Linda Noijens. Vanuit tekstbureau ‘KrachtigeTeksten.nl’ werk ik als SEO-copywriter en Contentmarketing Adviseur. Daarnaast geef ik workshops en trainingen aan ondernemers die het lastig vinden om hun missie en dienstverlening onder woorden te brengen. 

KrachtigeTeksten.nl is er voor ondernemers met een dienstverlenend bedrijf die meer klanten willen bereiken en daarom hun online zichtbaarheid en vindbaarheid willen vergroten. 

“Ik vertaal je verhaal naar krachtige webteksten en blogs. Geen bullsh** en wollige nonsens, maar een helder verhaal met een krachtige boodschap.”

Linda Noijens | KrachtigeTeksten.nl
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“We hebben onze blog en productteksten laten herschrijven. Het was voor ons een uitdaging om moeilijke technische teksten begrijpelijk leesbaar te maken. Wij zijn zeer tevreden met de snelheid en de manier hoe Linda dit heeft aangepakt om de content duidelijk en krachtiger te maken. We zullen in de toekomst zeker nog gebruik willen maken van de diensten van KrachtigeTeksten.nl.”
Raymond Hartemink
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Fijne samenwerking, duidelijke communicatie en snelle levering van goede teksten!”
Haarshop Marketing
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Heel blij met teksten die Linda voor onze nieuwe website heeft geschreven. De schrijfstijl past echt bij ons bedrijf! Communicatie verliep plezierig en vlot. Aanrader!
Peter Snijders, Pitch & Putt
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Linda super mooi mijn Website teksten geschreven ik ben blij dat dat ook zo snel kon. Super bedankt.
Richard Gijsen, Float Center Veenendaal
Previous
Next