Meteen naar de inhoud
 

Wanneer je vindt dat je niet zo heel goed bent in schrijven, dan zou dat je wel eens tegen kunnen houden van het schrijven van blogs voor je eigen praktijk. Maar wat zou dat zonde zijn! Want door het schrijven van blogs kun jij meer klanten bereiken. In dit blog geef ik je een handige tip waardoor je zónder schrijftalent tóch leuke blogs kunt schrijven.

Geef waarde

Wanneer je niet zo goed bent in schrijven, zorg dan dat je waardevolle informatie deelt. De manier hoe je dat omschrijft wordt namelijk een stuk minder belangrijk als mensen er echt iets aan hebben. Wat je zou kunnen doen is jezelf deze twee vragen stellen:

  • ? wat los ik voor iemand op? (bijvoorbeeld: rugpijn)
  • ?wat geeft dit iemand? (bijvoorbeeld: de mogelijkheid om weer te sporten)
  • ?wat kan iemand zelf doen om klachten te verminderen of te voorkomen?

✅ De combinatie van deze drie punten is mooie input voor een blog! Voorbeeld:
‘3 Dingen die je zelf kunt doen om rugpijn te voorkomen’

Houd het kort

Als je deze manier van bloggen aanhoudt dan mag je blog echt kort en bondig zijn. Sterker nog: het is beter om mensen snel te helpen, ze zijn immers op zoek naar een oplossing. Die wil je niet verpakken in drie A4-tjes waar ze zich rot zoeken. Je maakt veel meer impact met korte, bondige blogs en social media berichten.

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?