Ga naar de inhoud

Hoe vaak post jij je social media bericht tóch niet?!

Van kern naar connectie.

Heb je net een tijd gewerkt aan een social media post en tóch niet gepubliceerd? Waarom niet? Wat gebeurt er met je als je besluit om deze weloverwogen berichten voor jezelf te houden? En wat was je intentie toen je eraan begon?

Durf je je bericht uiteindelijk niet te posten omdat je bang bent voor de reactie van anderen? Of denk je dat je bericht misschien niet professioneel overkomt? Of juist té professioneel en misschien wel te commercieel? Ben je bang voor negatief commentaar? Herkenbaar?

Mijn tip voor iedereen die met regelmaat tijd zit te verdoen aan het maken van berichten en ze dan vervolgens niet post: ?

1️⃣ Maak een contentstrategie voor minimaal een maand. Zo weet je precies wanneer je iets moet schrijven en waarover. Je kunt dit natuurlijk heel gedetailleerd voor jezelf bepalen van te voren, maar je kunt ook met thema’s werken.

2️⃣ Houd tijdens het schrijven jouw klanten in gedachten. Wij willen zij lezen? Alle anderen zoals familie, vrienden en conculega’s doen er niet toe. Als jij social media inzet voor het connecten met nieuwe klanten, dan is dat het enige waar je je content op richt. Dit maakt het ook veel eenvoudiger om goede content te bedenken. Je kan jouw klanten tenslotte altijd wel ergens mee helpen.

3️⃣ Houd in gedachte dat alle comments die je ontvangt, positief en negatief waardevolle informatie bevatten over jouw contentstrategie voor de volgende maand. Vaak kun je uit reacties al nieuwe onderwerpen halen.

? Denk je nu, “ja, ik zit te vaak tijd te verdoen aan posts die ik vervolgens niet plaats”…… Stuur mij even een DM of mail mij op linda@KrachtigeTeksten.nl. Ik help je graag in de vorm van persoonlijke content coaching, maar ik heb ook verschillende workshops waar je misschien mee geholpen bent. Ik adviseer je graag!

Waarom KrachtigeTeksten.nl?

Ik geloof dat je pas echt impact maakt als je werkt vanuit de kern: je missie. Jouw ‘why’. En laat die nou voor veel ondernemers niet makkelijk in woorden te vatten zijn.

De kracht van KrachtigeTeksten.nl zit in scherp luisteren, de juiste vragen stellen en structuur geven aan wat je vertelt. Zo zorgen we dat je boodschap 100% klopt én zodat je klant voelt: dit is voor mij.

Dát is waar KrachtigeTeksten.nl voor staat: snel tot de kern komen, jouw verhaal vangen in heldere woorden en je helpen om ‘van buiten naar binnen’ te denken en te communiceren. Want dán raak je de juiste mensen.

Jens de Bie
Ik wist wel ongeveer wat ik wilde zeggen, maar het kwam niet goed uit de verf. De juiste vragen zorgden voor focus en richting.
Heidi de Jong
Ik gebruik al een tijdje AI voor het maken van teksten, maar de stijl was niet helemaal passend. Dankzij KrachtigeTeksten.nl is dat nu netjes op orde en overal strak getrokken.
Kees Adelaar
De persoonlijke begeleiding via Zoom gaf me precies het zetje dat ik nodig had. Ik kreeg heldere feedback, concrete stappen én het vertrouwen om mijn verhaal echt op papier te zetten.

Neem contact op!