Hoe vaak post jij je social media bericht tóch niet?!

Heb je net een tijd gewerkt aan een social media post en tóch niet gepubliceerd? Waarom niet? Wat gebeurt er met je als je besluit om deze weloverwogen berichten voor jezelf te houden? En wat was je intentie toen je eraan begon?

Durf je je bericht uiteindelijk niet te posten omdat je bang bent voor de reactie van anderen? Of denk je dat je bericht misschien niet professioneel overkomt? Of juist té professioneel en misschien wel te commercieel? Ben je bang voor negatief commentaar? Herkenbaar?

Mijn tip voor iedereen die regelmatig tijd verdoet aan het maken van berichten en ze dan vervolgens niet post:

1️⃣ Maak een contentstrategie voor minimaal een maand. Zo weet je precies wanneer je iets moet schrijven en waarover. Je kunt dit natuurlijk heel gedetailleerd voor jezelf bepalen van tevoren, maar je kunt ook met thema’s werken.

2️⃣ Houd tijdens het schrijven jouw klanten in gedachten. Wat willen zij lezen? Alle anderen zoals familie, vrienden en conculega’s doen er niet toe. Als jij social media inzet voor het connecten met nieuwe klanten, dan is dat het enige waar je je content op richt. Dit maakt het ook veel eenvoudiger om goede content te bedenken. Je kunt jouw klanten tenslotte altijd wel ergens mee helpen.

3️⃣ Houd in gedachten dat alle comments die je ontvangt, zowel positief als negatief, waardevolle informatie bevatten over jouw contentstrategie voor de volgende maand. Vaak kun je uit reacties al nieuwe onderwerpen halen.

Denk je nu, “ja, ik verdoe te vaak tijd aan posts die ik vervolgens niet plaats”…… Stuur mij even een mail via linda@KrachtigeTeksten.nl. Dan voorkom je dat je tijd verspilt en leer je hoe je dit handiger kunt aanpakken.

Krachtige Teksten workshops.
Beter schrijven en krachtiger spreken.