Meteen naar de inhoud
 
3 Tips voor een pakkende titel voor je blog

Tegenwoordig kunnen we niet meer zonder krachtige, inspirerende webteksten. Je wilt immers dat mensen jouw website of webshop ontdekken en vooral: niet meteen wegklikken. Inhoud is daarom niet alles. Concurrentie is er overal. Daarom moet je je durven onderscheiden in de markt. Wanneer jou het lukt om je onderscheidend vermogen in een oogopslag aan de lezer duidelijk te maken, dan haal je zeker meer uit jouw website dan je concurrenten! In dit blog vertellen we je meer over de ingrediënten voor een krachtige tekst!

Schrijf aan jouw doelgroep

Bepaal eerst de doelgroep waarvoor je schrijft. Wie moet het zeker lezen? En wat willen deze mensen horen? Welke vragen hebben zij en naar welke oplossingen zijn zij op zoek? Dat is natuurlijk wat in je tekst terug moet komen. Daarnaast is het belangrijk om duidelijke ‘call to actions’ te maken en deze ook af te stemmen op de voorkeuren van jouw bezoekers.

Maak gebruik van tussenkoppen

Maak gebruik van duidelijke tussenkoppen en zorg hierbij voor een opvallende vormgeving. Maak de tussenkoppen makkelijk ‘scanbaar’, dat is voor zowel jouw bezoekers als voor zoekmachines prettig. Bezoekers vinden hun tijd op internet altijd erg kostbaar. Als ze teveel moeten lezen, haken ze af. Dat is eveneens het geval als de informatie toch niet zo nuttig blijkt te zijn. Duidelijke koppen zorgen ervoor dat men al besluit dat je een geschikte partij bent, voordat ze daadwerkelijk gaan lezen.

Benoem de voordelen

Een krachtige tekst bevat naast heldere koppen een heel duidelijk overzicht van de voordelen van jouw organisatie, product of dienst. Het is voor een potentiële klant super belangrijk om in een oogopslag te kunnen zien waaróm men bij jou aan het juiste adres is. Een opsommingslijstje is hiervoor heel goed bruikbaar.

Schrijf van buiten naar binnen

Schrijf de teksten gericht aan je bezoekers, vermijd jargon en wees kort en bondig. Lange zinnen lezen niet prettig en zien er niet aantrekkelijk uit. Houd het kort. Bezoekers lezen je tekst alleen door wanneer een tekst prettig oogt en wanneer de woorden en zinnen passen bij hun verwachtingen. Vraag je klanten regelmatig om feedback! Zo kun je je teksten blijven verbeteren.

Maak opsommingen

Mensen houden van overzichtelijkheid, dat nodigt uit om ‘even snel’ door te nemen wat er staat. Zorg daarom voor opsommingen door middel van puntenlijstjes. Ook zijn highlights die worden weergegeven in afbeeldingen een goed idee. Op die manier trek je de aandacht van de bezoekers en breng je de boodschap over zonder dat men moeite hoeft te doen om iets te lezen. Met ‘ziet’ het gewoon.

Open met een super sterke introductie alinea

Het is belangrijk om je tekst samen te vatten in een heldere openingsalinea. Deze alinea geeft eigenlijk precies aan wat men op deze pagina kan lezen. Dan weten je bezoekers direct dat ze op de juiste plaats zijn om de informatie te vinden die ze zoeken.

Maak jouw website ‘SEO-proof’

Maak je website teksten ‘SEO-proof’ oftewel: zoekmachinevriendelijk. Hierdoor kunnen niet alleen jouw lezers de teksten prettig lezen, maar kunnen ook de zoekmachines de teksten goed scannen. Dit betekent dat je webpagina’s beter weergegeven kunnen worden als antwoord op een zoekopdracht. Met andere woorden: daarmee verbeter je je positie in de zoekmachines.

Hulp nodig met je teksten? Of ben je op zoek naar iemand die professionele blogs kan schrijven? Neem contact op!

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?