Meteen naar de inhoud
 

Wil je teveel vertellen op je website? Hier zijn 3 tips voor bondige teksten.⠀

Tip 1 | Bedenk van te voren wat jouw kernboodschap is

Houd je klant in gedachten. Cliché maar echt cruciaal. Als je vanuit jezelf schrijft blijf je tegen hetzelfde probleem aanlopen, namelijk: dat je teveel of irrelevante zaken wilt vertellen. Als je je verplaatst naar je klant, dan wordt het veel makkelijker om te bepalen wat noodzakelijk is om te vertellen. Alles wat niet noodzakelijk is kun je schrappen.⠀

Tip 2 | De tussenkoppen moeten jouw tekst samenvatten

Zorg ervoor dat jouw tekst samen wordt gevat door de titel en de tussenkoppen. Wanneer iemand alleen de titel en de koppen zou ‘scannen’, dan moet duidelijk zijn wat jij te bieden hebt en waarom jouw praktijk de beste keuze is.

Tip 3 | Houd de ‘pijn’ van je klant in gedachten. Schrijf vóór je klant!

Focus op de ‘pijn’ van je klant. Wat ga je voor je klant oplossen? Belangrijk is om te benadrukken wat je precies voor je klant kan doen. Bij voorkeur doe je dat in ‘puntenlijstjes’, om lekker overzichtelijk te maken wat men bij jou kan halen. ⠀

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]