Meteen naar de inhoud

Moet je ‘in flow’ zijn om te kunnen bloggen?

Moet je 'in flow' zijn om te kunnen bloggen

Moet je ‘in flow’ zijn om te kunnen bloggen?

“Ik zit niet in een flow, dan heeft het toch geen zin om voor een blog te gaan zitten”. 

Persoonlijk vind ik dat echt onzin. Ik snap de gedachte wel, maar het is niet waar. Ik zal je uitleggen waarom ik dat vind.

Bloggen vanuit flow

Vanuit ‘flow’ werken is natuurlijk lekker, het voelt goed en alles lijkt vanzelf te gaan. Je krijgt om de haverklap nieuwe inspiratie en ook de uitvoering gaat van een leien dakje. Je weet wat je te doen staan. Het is vanuit die fijne flow ook makkelijker om te schrijven of om bijvoorbeeld een video op te nemen voor je klanten. Je weet vaak gewoon wat je moet zeggen zonder dat je er over hoeft na te denken. Heerlijk! Maar jij weet ook dat die flow er nou eenmaal niet altijd is. En je kunt niet drie maanden van je social media verdwijnen, beetje zonde van alle moeite!

Hoe zorg je ook ‘zonder flow’ voor goede blogs?

Door te schrijven aan jouw klant, of over jouw klant en zijn/ haar behoeften zorg je dat je altijd relevante blogs kunt schrijven en dus relevante social media posts kunt maken. En heb je geen inspiratie voor meerdere blogs per week? Hergebruik jouw blogs dan meerdere keren. Dat kan prima en niemand wordt er slechter van. Je creëert alleen maar meer aandacht voor jouw onderwerp en je maakt je no-flow leven een stukje makkelijker. Focus op jouw klant, dan kun je ook als je niet helemaal lekker gaat gewoon goede blogs blijven schrijven die jouw klanten graag zullen lezen.

Wees je no-flow voor!

Bepaal van te voren welke content je gaat maken en laat deze natuurlijk aansluiten op jouw lanceringen, trajecten of behandelingen. Je wilt dat jouw blogs zo goed mogelijk aansluiten op wat jij doet in je praktijk. Maar in elk geval wil je zichtbaar blijven. Zorg dat je schrijft over relevante zaken en alles wat niet relevant is laat je liggen totdat je weer vanuit je flow kunt werken. Waarom al die moeite doen terwijl je weet dat het er nu niet uitkomt? Belangrijk is dat je in een no-flow fase zichtbaar en bereikbaar blijft voor nieuwe klanten. Blijf dus blogs schrijven en social media content publiceren. Dingen waar je altijd over kunt schrijven, ongeacht je ‘staat van zijn’:

 

En mocht het lukken, geef jouw klanten dan zoveel en zo vaak mogelijk gratis kennis in de vorm van tips of een weggever als je die hebt.

Succes 🍀.

Deel dit blog! 💛

Facebook
Email
WhatsApp

Pijl 4-cutout
KrachtigeTeksten.nl - ebook - front

Let's keep in touch!