Meteen naar de inhoud
 

Je homepage dient voornamelijk als visitekaartje voor mensen die ‘even willen checken’ of jij echt degene bent waar zij naar op zoek zijn. Het is belangrijk om je te beseffen dat veel van je bezoekers die jou nog níet kennen, niet via je homepage op je website zullen komen. Dit komt doordat jouw homepage waarschijnlijk (en hopelijk) vooral gaat over jouw bedrijfsnaam in combinatie met een aantal verschillende zaken zoals wie je bent, wat je oplost voor mensen en er staat testimonials. Er is dus niet één onderwerp waar jouw homepage over gaat, wat het lastig maakt om je homepage te optimaliseren. Je optimaliseert immers altijd voor slechts één zoekterm per pagina.

Je homepage optimaliseren voor zoekmachines: kies voor je bedrijfsnaam

Mijn advies is om je homepage daarom te optimaliseren op jouw bedrijfsnaam. Jouw dienstenpagina’s optimaliseer je natuurlijk op de betreffende ‘pijn’ of het probleem waar mensen naar zoeken, je ‘Over mij’ pagina optimaliseer je op jouw eigen naam en daarom is het alleen maar logisch om jouw homepage te optimaliseren op jouw bedrijfsnaam.

Wat zet je allemaal op je homepage en hoe verwerk je je bedrijfsnaam daarin?

Om je homepage – op je bedrijfsnaam – te optimaliseren voor zoekmachines is het natuurlijk de bedoeling dat je jouw bedrijfsnaam een aantal keer laat terugkomen op de pagina. Sowieso in een aantal tussenkoppen (heading 2), maar ook in de gewone tekst. Je kunt overwegen om je bedrijfsnaam een keer vooraan in een van de tussenkoppen te plaatsen en deze dan te scheiden met een komma. Bijvoorbeeld:

KrachtigeTeksten.nl, je homepage optimaliseren voor zoekmachines

Ook kun je ervoor kiezen om bij het stukje waarin je jezelf voorstelt je bedrijfsnaam te noemen. Ik zou bijvoorbeeld kunnen schrijven:

Mijn naam is Linda Noijens, copywriter en content coach bij KrachtigeTeksten.nl. 

Hoe je jouw bedrijfsnaam het beste in je homepage kunt verwerken hangt natuurlijk erg af van wat er op je pagina staat, maar over het algemeen zijn er altijd een paar plekjes te vinden waar je jouw bedrijfsnaam toe kan voegen.

Doe de test!

Voordat je nou super enthousiast aan de slag gaat met het optimaliseren van je homepage…. Kijk eerst even hoe je er nu voor staat! Open je browser in ‘incognito’ modus en typ je eigen bedrijfsnaam eens in. Sta je bovenaan? En zo ja, op welke pagina land je? Als je land op je homepage dan is dat natuurlijk mooi. Als je land op een andere pagina is dat natuurlijk ook OK, maar dan adviseer ik je wel om deze pagina goed in te richten, zodat mensen die dus zoeken op jouw bedrijfsnaam en landen op deze pagina, ook een toppagina te zien krijgen, inclusief call to action (knop om actie te ondernemen).

Worstel je nog met je homepage?

Ben jij nog altijd in gevecht met je homepage? Staar je er nog regelmatig naar maar heb je geen idee waar je moet beginnen om je homepage te verbeteren? Meld je dan aan voor mijn 4-delige video-workshop, waarin ik je van A tot Z en stap voor stap meeneem in het schrijven van je homepage. Naast het schrijven van je homepage komen ook je ‘Over mij’ pagina, dienstenpagina’s en blogs aan bod.

 

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]