Meteen naar de inhoud
 

Therapeut met een eigen praktijk? Schrijf zelf je webteksten. Waarom? Omdat jij als geen ander kunt vertellen wat jouw klanten willen horen! Download ook mijn stappenplan voor krachtige teksten als je hulp wilt met ‘beginnen’!

Door goed te luisteren naar wat jouw klanten je vertellen en vragen, kun jij uitstekend opschrijven wat zij willen horen. Denk aan blogs en social media posts, of ‘veelgestelde vragen’ waarin jij eventuele aankoopbezwaren wegneemt voordat ze überhaupt ontstaan zijn.

Gebruik vragen van klanten als input voor blogs

Krijg je vragen van klanten via de mail of per telefoon? Schrijf meteen de onderwerpen over of ga meteen aan de slag met het schrijven van een blog over dit betreffende onderwerp. Waarom wachten? Als één persoon er naar vraagt, dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn die de stap níet zetten om de vraag te stellen. Door erover te bloggen geef je antwoord op vragen die mensen mogelijk hebben of voorkom je dat ze deze vraag in de toekomst krijgen.

Bedenk zelf ‘veelgestelde vragen’ om koopbezwaren weg te nemen

Wanneer je weet dat mensen bepaalde koopbezwaren hebben als het gaat om jouw diensten, dan kun je hier op een heel eenvoudige manier op inspelen. Namelijk door het ‘verzinnen’ van veelgestelde vragen. In ‘veelgestelde vragen’ kun jij belangrijk twijfels of drempels wegnemen voor potentiële klanten die op het punt staan om klant te worden. Luister voor het opstellen van deze vragen ook naar de vragen die niet gesteld worden. Je moet soms een beetje tussen de regels lezen om te snappen wat jouw klanten écht willen weten voor ze besluiten met je te willen werken.

Alles wat je meemaakt is input voor je nieuwsbrief én voor je webteksten

Alles wat jij meemaakt in je praktijk, wat je bezighoudt in je werk en daarbuiten, mooie inzichten en ervaringen: alles is mooi om over te schrijven. Jouw lievelingsklanten zullen hier op ‘aanslaan’. Misschien komen ze niet direct in actie, maar je bouwt hiermee een relatie op met potentiële klanten, waardoor jij een ’top of mind’ positie verkrijgt. Áls zij op een dag besluiten om een oplossing voor hun probleem te zoeken, dan ben jij de eerste die bij hen naar bovenkomt.

Jij kan zelf het beste vertellen wat er speelt in jouw praktijk

Ik ben van mening dat je als coach of therapeut echt zelf in staat bent om relevante teksten te schrijven voor jouw doelgroep. Het kan zijn dat je wat hulp nodig hebt bij het opbouwen en het opmaken van je teksten, maar over het algemeen ben je prima in staat om te vertellen wat jouw klanten willen horen.

Wil je graag hulp bij het schrijven van jouw web teksten of blogs, kijk dan deze workshop en meld je direct aan. 

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?