Ga naar de inhoud

Waarom vind jij bloggen een uitdaging?

Wat maakt nou dat bloggen voor sommigen zo’n drempel is? Misschien voor jou ook wel? Is het het opschrijven van je gedachten? Je hersenspinsels vertalen naar ‘iets op papier’? Ben je bang dat je spelfouten maakt? Weet je gewoon niet wat je moet schrijven? Kun je geen onderwerpen bedenken? Wat is jouw uitdaging? Wat houdt jou tegen om te bloggen? 

Overdenken van je blogs, nooit doen

Vandaag sprak ik een dame die graag meer bekendheid wil geven aan haar bedrijf, maar ze wil geen marketing doen. Ze vindt het niet leuk, op z’n zachtst gezegd… Dat komt denk ik enerzijds omdat ze niet weet wat marketing precies inhoudt, en wat je niet kent kun je al gauw als een obstakel ervaren. Anderzijds denk ik dat het komt omdat ze dingen ‘overdenkt’ Ze maakt haar eigen ideeën al voordat ze op papier staan weer kapot. Ik probeerde er uiteraard de vinger op te leggen, want dit is voor mij natuurlijk een interessant probleem om te ontrafelen :-).

Wie zit er nou te wachten op míjn blogs?

Wat bleek: haar gedachte was ‘niemand leest mijn blogs’. ‘Wat ik schrijf is stom’, ‘niet goed genoeg’. En ‘wat moet ik dan schrijven’?

Je blogt nooit voor de hele wereld

Haar ‘probleem’ met bloggen was dus tweeledig: aan de ene kant heeft zij een mindset issue, aan de andere kant heeft ze haar lievelingsklant niet goed genoeg in gedachten genomen bij haar eerdere pogingen om te bloggen. Het helpt namelijk enorm als je weet aan wie je schrijft. Dat maakt dat je heel gericht kunt vertellen over dingen die deze persoon interessant vindt. Als je jouw klant niet scherp hebt wanneer je gaat schrijven, dan kun je wel over alles schrijven. Het zou dan immers ook ‘aan iedereen’ gericht kunnen zijn. En dat is wel het laatste wat je wilt. Bloggen moet je heel gericht doen, dan werkt het het beste.

Mindset dingetje

Toen we dit eenmaal boven tafel hadden bleek dat ook het mindset stuk eigenlijk heel makkelijk op te lossen is: als je weet aan wie je schrijft en dus weet wát je moet schrijven, dan kan het nooit ‘stom’ of irrelevant zijn. Jouw lievelingsklanten, de mensen waarvoor jij jouw blog hebt geschreven, zullen aanhaken op jouw verhaal. Je kweekt hiermee weer een stukje ‘zichtbaarheid’. Weer een klein stukje verder richting een ’top of mind’ positie bij jouw potentiële klant. De mensen die afhaken op jouw blog, dat zijn blijkbaar niet de klanten die jij wilt aantrekken. Die mogen dus ook gerust afhaken. Liever 50 volgers die jou volgen om jóu en jóuw verhaal en die mogelijk klant worden, dan 1000 irrelevante volgers die nooit klant zullen worden.

Blog drempel overwinnen?

Wil jij aan de slag met bloggen maar is er iets dat je tegenhoudt? Lukt het je niet om jouw blogs te schrijven, af te maken óf durf je ze niet te publiceren? Laat mij je dan helpen. Bekijk snel mijn workshops.

Specialist in marketing voor praktijkhouders in de alternatieve en complementaire zorg, die een training, traject of programma verkopen.

Mijn naam is Linda Noijens. Ik ben gespecialiseerd in online marketing voor trainingen, opleidingen, programma’s en trajecten. Met ruim 20 jaar ervaring ben je bij mij aan het juiste adres voor een compleet pakket aan diensten om jouw bedrijf of praktijk online zichtbaar en vindbaar te maken — van je website en teksten tot je social media en leadcampagnes.

Ik adviseer, begeleid en help je bij de uitvoering. Precies op de manier die bij jou past.

Wil je meer klanten in jouw (online) training of traject? Neem contact op!

Je hebt nog geen website, of er staat er wel één — maar eigenlijk ben je er niet blij mee. Hij oogt rommelig, is verouderd of levert weinig op. En elke keer als je iets wilt aanpassen, zakt de moed je in de schoenen.

Ik help je om het goed aan te pakken. We maken samen een professionele website die rust en vertrouwen uitstraalt, én past bij jou en je praktijk. In WordPress, zodat je hem later eenvoudig zelf kunt bijhouden zonder gedoe.

Wil jij een website waar je trots op bent en die klanten aantrekt? Dan zetten we samen die stap — van half werk naar een stevig fundament.

AI kan veel, maar niet voor je bedenken wát je wilt zeggen. En daar zit vaak precies het probleem: je weet ongeveer wat je bedoelt, maar krijgt het niet goed onder woorden. Daardoor blijven je teksten vaag, wisselend of niet herkenbaar als ‘jij’.

Ik help je om eerst de kern helder te krijgen: wat wil je zeggen, waarom is dat belangrijk en voor wie? Vanuit die basis leer ik je hoe je AI slim inzet om je ideeën om te zetten in goede teksten en content. Snel, helder en helemaal in jouw stijl.

Zo gebruik je AI niet als vervanging, maar als versterking van jouw verhaal.

Wil jij dat je teksten kloppen — inhoudelijk én qua gevoel? Dan laat ik je zien hoe je dat met AI voor elkaar krijgt.

Je kunt nog zo’n mooie website hebben, maar zonder verkeer gebeurt er weinig. Adverteren helpt je om mensen te bereiken die op zoek zijn naar wat jij biedt — of nog niet weten dat ze dat zijn. Met een goede campagne trek je precies de juiste bezoekers aan: mensen die interesse hebben in jouw dienst of traject.

Een campagne bestaat niet uit één losse advertentie, maar uit een doordachte route. Van het eerste contactmoment tot het moment dat iemand klant wordt. Denk aan:

∙ advertenties die nieuwsgierig maken en aanzetten tot klikken
∙ landingspagina’s die overtuigen en uitnodigen tot actie
∙ e-mails die opvolgen en vertrouwen opbouwen

Zo bouw je stap voor stap aan een stroom van warme leads: mensen die jou al kennen, snappen wat je doet en klaar zijn om met je te werken.

Wil jij leren hoe je met campagnes meer klanten aantrekt — zonder te blijven gokken wat werkt? Ik help je om jouw marketing gestructureerd én effectief op te zetten.

Je weet dat je iets met social media moet, maar waar begin je? Wat post je, en hoe vaak? Alles bij elkaar voelt het als een verplicht nummer, terwijl je vooral bezig wilt zijn met je werk.

Ik help je om een strategie te maken die haalbaar is en resultaat oplevert. Met een duidelijke contentplanning, formats die bij je passen en tips om zichtbaar te zijn zonder continu online te moeten zijn.

Wil jij rust, structuur en herkenbaarheid in je zichtbaarheid? Dan bouwen we samen jouw contentstrategie.

Je doet veel zelf, maar soms loop je vast. De ideeën zijn er wel, maar het lukt niet om ze goed te verwoorden of om er een helder plan van te maken. Of je weet even niet welke stappen je moet zetten om meer klanten aan te trekken.

Ik help je om de inhoud boven tafel te krijgen — wat je wilt zeggen, voor wie en waarom dat ertoe doet. We vertalen dat samen naar een strategie die past bij jouw praktijk, en ik help je om die ook echt uit te voeren. Van het aantrekken van leads tot het opvolgen ervan: jij weet wat je doet en waarom.

Wil jij niet langer aanmodderen met losse acties? Dan denk én doe ik met je mee — zodat je marketing eindelijk werkt zoals jij het voor ogen hebt.

Over KrachtigeTeksten.nl

Met ruim twintig jaar ervaring in de online marketing in het hoger onderwijs en de trainingssector, én bijna 8 jaar ervaring in heel specifieke praktijkmarketing, weet ik precies hoe jij jouw praktijk zichtbaar en bekend kunt maken op een manier die bij je past. 

Het leukste aan mijn werk is iemand helpen om tot de kern te komen en ‘ongrijpbare dingen’ concreet te maken. Wat drijft je, wat heb je meegemaakt, wat lever je precies, waarom doe je wat je doet, en wat is de toegevoegde waarde voor je klanten? Dat ontrafelen en vertalen naar krachtige woorden: dát vind ik een leuke uitdaging!

Ik help je om je missie, verhaal en diensten onder woorden te brengen en te vertalen naar een website, krachtige teksten, posts en campagnes waarmee je zichtbaar en onweerstaanbaar wordt!

KrachtigeTeksten.nl

Neem contact op

Laat mij je helpen om jouw praktijk en diensten zichtbaar, vindbaar en onweerstaanbaar te maken!

Logo - cirkel - witte bg-cutout

Gegevens:

Postadres
Boomstede 636
3608 BR Maarssen

KVK: 63687151
BTW: NL002006538B12