Meteen naar de inhoud
 

Je ‘Over mij’ pagina is de pagina die mensen vaak nog even bekijken voordat ze contact met je opnemen. Het is als het ware een bevestiging voor een potentiële klant dat jij dé persoon bent om bij aan te kloppen. Om te zorgen dat je ‘Over mij’ pagina vervolgens ook zorgt dat nieuwe klanten daadwerkelijk in actie komen, kun je de volgende dingen het beste op je pagina zetten:

Een korte pitch: wie ben je, wat los je op en voor wie. Dit stukje hoeft maar één of twee regels in beslag te nemen. Hoe korter hoe beter. Vervolgens adviseer ik je om dit stukje aan te vullen met waarom jij blij, gelukkig en vervuld raakt van je werk. Wát maakt dat je iedere dag weer je bed uitkomt en je inzet voor je klanten?

Jouw weg: wat heb jij meegemaakt? Hoe ben je gekomen waar je nu bent? Bevinden jouw klanten zich nu in die situatie? Dan zullen een paar concrete voorbeelden van hoe jij je voelde in die fase van je leven ervoor zorgen dat potentiële klanten snel vertrouwen in je opbouwen: jij bent er immers geweest en bent er ook doorheen gegaan.

✅ Het is dus ook belangrijk dat je in jouw verhaal vertelt wat je hebt veranderd in je leven om te komen waar je nu bent. Inspireer je klanten!

✅ Mensen zoeken op deze pagina (vaak onbewust) naar dingen die je menselijk maken. Ze willen geen zaken doen met een bedrijf, want dat is onpersoonlijk. Ze willen weten wie jij bent. Op je andere pagina’s hebben ze al gelezen dat jij hun probleem kunt oplossen. Op de ‘Over mij’ pagina beslissen ze of jij ook de gunfactor hebt! Om jezelf toegankelijk te maken als persoon kun je bijvoorbeeld wat kernwoorden over jezelf opschrijven, een quote uitlichten en hierbij vermelden waaróm deze quote je raakt, en je kunt wat leuke of interessante persoonlijke weetjes over jezelf vertellen. Dit hoeven geen ‘zware’ dingen te zijn. Het kunnen bijvoorbeeld hobby’s, je gezin of huisdieren zijn waar je iets over vertelt. Geef een klein kijkje in je leven! Dat maakt het makkelijker voor potentiële klanten om contact met je op te nemen.

✅ Zorg dat mensen contact met je op kunnen nemen. Een commercieel aanbod is hier niet passend en bovendien verwarrend. Daarom kun je het beste een algemene ‘contact knop‘ en de links naar je social media op je ‘Over mij’ pagina plaatsen.

✅ Vergeet geen foto’s van jezelf te plaatsen! Liefst minimaal één foto waarbij je recht in de camera kijkt. Deze ondersteunt jouw verhaal en geeft mensen het gevoel dat ze je echt leren kennen.

Succes! ?

[activecampaign form=3 css=1]

Dit vind je misschien ook interessant:

[activecampaign form=3 css=1]