Ga naar de inhoud

Wil je meer klanten via je website? Begin dan eens hiermee.

Zou jij willen dat er meer nieuwe klanten bij je aankloppen? Gewoon doordat ze je website hebben gevonden in de zoekmachines? Het is belangrijk om te weten dat jouw website niet ‘zomaar’ bovenaan in de zoekmachines zal komen te staan. Zeker niet wanneer je in een werkveld opereert waarin de concurrentie groot is, zoals het werkveld van coaches en therapeuten. Het is daarom verstandig om pagina’s te schrijven die gericht zijn op een specifiekere term dan bijvoorbeeld de naam van jouw dienst, therapie of behandeling. Die benaming wordt immers ook vaak door jouw conculega’s gebruikt. Naast deze tip, geef ik je in dit blog nog 3 tips om jouw vindbaarheid in de zoekmachines een boost te geven.

Tip 1: schrijf over onderwerpen waar je op gevonden wilt worden

Denk hierbij aan het creëren van online vindbaarheid op termen als ‘elke dag moe opstaan, wat kan ik doen’, ‘snel afvallen zonder jojo’, ‘hoe herken je een burnout?’. Zoals je ziet maak ik de termen specifiek. Je zou ook kunnen zeggen ‘vermoeidheid’, ‘afvallen’, of ‘burnout’. Echter, als je die termen zou gebruiken, dan heb je nogal wat concurrentie. Hoe specifieker jij jouw zoektermen maakt (en dus het onderwerp van jouw tekst), hoe beter zoekmachines jouw website aan zoekvragen van gebruikers kunnen koppelen.

Tip 2: Deel jouw tekst op in alinea’s en zet daar tussenkoppen boven in de vorm van headings

Ben je lekker aan het schrijven? En wordt het een mooie lap tekst waar je bijna trots op bent? Check dan even of je jouw tekst misschien in alinea’s kunt opsplitsen. Het is mooi als je alinea’s 4 of 5 regels groot zijn, maar niet meer dan dat. Dat oogt snel onoverzichtelijk. Bovendien heb je de kans om jouw vindbaarheid in de zoekmachines te vergroten door simpelweg goede tussenkoppen te plaatsen. En dat doe je natuurlijk boven iedere nieuwe alinea.

Voorzie iedere alinea van een tussenkop

Als je tussenkoppen plaatst, gebruik hiervoor dan ‘koppen’ of ‘headings’. Hoe het bij jouw websitesysteem precies heet hangt af van je taalinstellingen, maar het is in elk geval belangrijk om je tekst niet zomaar groter of dikgedrukt te maken. Headings kunnen goed worden gescand door zoekmachines en de inhoud van je headings geeft aan waar jouw tekst over gaat. Tenminste, dat is dus het advies als je beter op een bepaalde zoekterm gevonden wilt worden.

Tip 3: Vul de meta description en meta tags in

Eén ding wat je absoluut niet wilt vergeten is om jouw meta titel en meta descriptions in te vullen. Dit is het daadwerkelijke resultaat dat mensen te zien krijgen als jouw website in de zoekresultaten verschijnt. Als je deze niet invult, dan doet de zoekmachine dat voor je. Oftewel: dan kan het er heel lelijk uit komen te zien. Zonde! Zorg dus voor een nette titel en beschrijving. Dit zorgt er namelijk voor dat meer mensen op jouw website zullen klikken. En dát zorgt er weer voor dat jouw website een hogere positie in de zoekmachines kan bemachtigen. Hoe meer mensen op je klikken, hoe hoger je site zal eindigen. Dit komt omdat zoekmachines dan denken “goh, dat zal wel een ontzettend relevant antwoord zijn als iemand deze vraag stelt.”

Succes!

 

Specialist in marketing voor praktijkhouders in de alternatieve en complementaire zorg, die een training, traject of programma verkopen.

Mijn naam is Linda Noijens. Ik ben gespecialiseerd in online marketing voor trainingen, opleidingen, programma’s en trajecten. Met ruim 20 jaar ervaring ben je bij mij aan het juiste adres voor een compleet pakket aan diensten om jouw bedrijf of praktijk online zichtbaar en vindbaar te maken — van je website en teksten tot je social media en leadcampagnes.

Ik adviseer, begeleid en help je bij de uitvoering. Precies op de manier die bij jou past.

Wil je meer klanten in jouw (online) training of traject? Neem contact op!

Je hebt nog geen website, of er staat er wel één — maar eigenlijk ben je er niet blij mee. Hij oogt rommelig, is verouderd of levert weinig op. En elke keer als je iets wilt aanpassen, zakt de moed je in de schoenen.

Ik help je om het goed aan te pakken. We maken samen een professionele website die rust en vertrouwen uitstraalt, én past bij jou en je praktijk. In WordPress, zodat je hem later eenvoudig zelf kunt bijhouden zonder gedoe.

Wil jij een website waar je trots op bent en die klanten aantrekt? Dan zetten we samen die stap — van half werk naar een stevig fundament.

AI kan veel, maar niet voor je bedenken wát je wilt zeggen. En daar zit vaak precies het probleem: je weet ongeveer wat je bedoelt, maar krijgt het niet goed onder woorden. Daardoor blijven je teksten vaag, wisselend of niet herkenbaar als ‘jij’.

Ik help je om eerst de kern helder te krijgen: wat wil je zeggen, waarom is dat belangrijk en voor wie? Vanuit die basis leer ik je hoe je AI slim inzet om je ideeën om te zetten in goede teksten en content. Snel, helder en helemaal in jouw stijl.

Zo gebruik je AI niet als vervanging, maar als versterking van jouw verhaal.

Wil jij dat je teksten kloppen — inhoudelijk én qua gevoel? Dan laat ik je zien hoe je dat met AI voor elkaar krijgt.

Je kunt nog zo’n mooie website hebben, maar zonder verkeer gebeurt er weinig. Adverteren helpt je om mensen te bereiken die op zoek zijn naar wat jij biedt — of nog niet weten dat ze dat zijn. Met een goede campagne trek je precies de juiste bezoekers aan: mensen die interesse hebben in jouw dienst of traject.

Een campagne bestaat niet uit één losse advertentie, maar uit een doordachte route. Van het eerste contactmoment tot het moment dat iemand klant wordt. Denk aan:

∙ advertenties die nieuwsgierig maken en aanzetten tot klikken
∙ landingspagina’s die overtuigen en uitnodigen tot actie
∙ e-mails die opvolgen en vertrouwen opbouwen

Zo bouw je stap voor stap aan een stroom van warme leads: mensen die jou al kennen, snappen wat je doet en klaar zijn om met je te werken.

Wil jij leren hoe je met campagnes meer klanten aantrekt — zonder te blijven gokken wat werkt? Ik help je om jouw marketing gestructureerd én effectief op te zetten.

Je weet dat je iets met social media moet, maar waar begin je? Wat post je, en hoe vaak? Alles bij elkaar voelt het als een verplicht nummer, terwijl je vooral bezig wilt zijn met je werk.

Ik help je om een strategie te maken die haalbaar is en resultaat oplevert. Met een duidelijke contentplanning, formats die bij je passen en tips om zichtbaar te zijn zonder continu online te moeten zijn.

Wil jij rust, structuur en herkenbaarheid in je zichtbaarheid? Dan bouwen we samen jouw contentstrategie.

Je doet veel zelf, maar soms loop je vast. De ideeën zijn er wel, maar het lukt niet om ze goed te verwoorden of om er een helder plan van te maken. Of je weet even niet welke stappen je moet zetten om meer klanten aan te trekken.

Ik help je om de inhoud boven tafel te krijgen — wat je wilt zeggen, voor wie en waarom dat ertoe doet. We vertalen dat samen naar een strategie die past bij jouw praktijk, en ik help je om die ook echt uit te voeren. Van het aantrekken van leads tot het opvolgen ervan: jij weet wat je doet en waarom.

Wil jij niet langer aanmodderen met losse acties? Dan denk én doe ik met je mee — zodat je marketing eindelijk werkt zoals jij het voor ogen hebt.

Over KrachtigeTeksten.nl

Met ruim twintig jaar ervaring in de online marketing in het hoger onderwijs en de trainingssector, én bijna 8 jaar ervaring in heel specifieke praktijkmarketing, weet ik precies hoe jij jouw praktijk zichtbaar en bekend kunt maken op een manier die bij je past. 

Het leukste aan mijn werk is iemand helpen om tot de kern te komen en ‘ongrijpbare dingen’ concreet te maken. Wat drijft je, wat heb je meegemaakt, wat lever je precies, waarom doe je wat je doet, en wat is de toegevoegde waarde voor je klanten? Dat ontrafelen en vertalen naar krachtige woorden: dát vind ik een leuke uitdaging!

Ik help je om je missie, verhaal en diensten onder woorden te brengen en te vertalen naar een website, krachtige teksten, posts en campagnes waarmee je zichtbaar en onweerstaanbaar wordt!

KrachtigeTeksten.nl

Neem contact op

Laat mij je helpen om jouw praktijk en diensten zichtbaar, vindbaar en onweerstaanbaar te maken!

Logo - cirkel - witte bg-cutout

Gegevens:

Postadres
Boomstede 636
3608 BR Maarssen

KVK: 63687151
BTW: NL002006538B12