Meteen naar de inhoud
 

Houd je er niet van om ‘live’ te gaan op Instagram of Facebook? Vind je überhaupt het opnemen van video’s lastig en voelt het niet ‘OK’ voor jou? Is het maken van video’s gewoon niet jouw ding? Hoeft ook niet. Ik ben er van overtuigd dat alles beter werkt als je de dingen doet die wel bij je passen.

Wanneer je de keuze maakt om te gaan schrijven voor je doelgroepen, dan kun je deze tips gebruiken om jouw verhaal authentiek te maken. Want het overbrengen van je boodschap via tekst is nou eenmaal net iets lastiger dan via video.

5 Tips voor teksten waarmee jij de juiste snaar raakt

  1. Leg nadrukkelijk uit waaróm jij doet wat je doet, of waarom jij vindt wat je vindt.
  2. Gebruik woorden die je ook in je normale (face to face of Zoom) gesprekken hebt met je klanten.
  3. Geef voorbeelden of gebruik metaforen die je zelf hebt meegemaakt en verwijs hier ook voor naar jouw praktijk.
  4. Zorg dat jouw tekst voorzien is van een foto van jou. Mensen vormen zich een scherper beeld en nemen de boodschap beter tot zich wanneer ze iets visueels hebben om deze boodschap aan op te hangen.
  5. Gebruik woorden die jouw klanten ook gebruiken. Als zij het over hoofdpijn hebben, dan heb jij het niet over migraine. Het kan wel zijn dat het officieel zo heet, als het niet in het woordenboek van je klanten staat moet je de officiële benaming even loslaten. Je kunt altijd precies uitleggen hoe het zit als ze eenmaal klant zijn.

Veel succes! ?

Zelf je teksten schrijven? Volg een Krachtige Schrijfworkshop!

 

Lees meer over krachtige teksten schrijven:

Dit vind je misschien ook interessant:

Neem contact op

× Hoe kan ik je helpen?