Meteen naar de inhoud
Krachtigeteksten.nl

Schrijf je voor je klant of voor jezelf?

schrijf je voor je klant of voor jezelf

Schrijf je voor je klant of voor jezelf?

Als je eens heel goed naar je webteksten en blogs kijkt. Aan wie zijn ze dan geschreven? Het mooiste is natuurlijk als jij kan antwoorden dat ze voor 100% aan je lievelingsklanten zijn geschreven. In de praktijk zie ik toch vaak dat coaches en therapeuten vaak al snel naar binnen keren, oftewel: aan zichzelf gaan schrijven.

Schrijf met jouw klant in gedachten

Ga je aan de slag met het schrijven van een webtekst of blog, houd dan heel scherp in gedachten voor wie je deze tekst aan het schrijven bent. Wie wil je ermee bereiken? Wat is de boodschap die je op deze persoon wilt overbrengen? Als je goed voor je ziet wat het probleem van jouw klant is, of zijn of haar wens, dan wordt het een stuk makkelijker om teksten te schrijven die hen écht raken en de juiste indruk achterlaten.

Dit geldt zowel voor webteksten als voor blogs

Alhoewel webteksten natuurlijk de teksten zijn die moeten leiden tot een kennismaking en een aankoop, is het ook bij het schrijven van je blogs van belang dat je schrijft met jouw klant in gedachten. Maar, voor blogs gelden wel minder regels :). Die mag je namelijk helemaal zelf maken en je mag ze wijzigen hoe het uitkomt. Echter: houd ook bij blogs in gedachten aan wie je schrijft. Wat wil jouw klant lezen? Wat wil jouw klant over je weten?

Wil je weten welke basis regels er gelden voor dienstenpagina’s (ook wel salespagina’s genoemd), voor je ‘Over mij’ pagina of je homepage? Neem dan deel aan mijn Mini-workshop!

Neem mogelijke aankoopbezwaren weg voordat ze er echt zijn

En wat kun jij schrijven om bijvoorbeeld toekomstige aankoopbezwaren al weg te nemen voordat iemand überhaupt weet dat hij of zij jouw dienst nodig heeft? Als je jouw onderwerpen slim uitkiest, bouw je vertrouwen op. Zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat jouw klanten er tegenop zien om ‘in hun trauma te duiken’ (ik noem maar een voorbeeld uiteraard), maar is jouw therapie of coaching methode helemaal niet gericht op terug gaan in de tijd? Dan zou je hier uitstekend over kunnen bloggen. Op die manier laat je potentiële klanten kennismaken met de methode die wel eens heel goed voor hen zou kunnen werken!

Succes ?

 

Lees meer over webteksten schrijven:

 

Deel dit blog! 💛

Facebook
Email
WhatsApp
Over Tekstbureau KrachtigeTeksten.nl

Mijn naam is Linda Noijens. Vanuit tekstbureau ‘KrachtigeTeksten.nl’ werk ik als SEO-copywriter en Contentmarketing Adviseur. Daarnaast geef ik workshops en trainingen aan ondernemers die het lastig vinden om hun missie en dienstverlening onder woorden te brengen. 

KrachtigeTeksten.nl is er voor ondernemers met een dienstverlenend bedrijf die meer klanten willen bereiken en daarom hun online zichtbaarheid en vindbaarheid willen vergroten. 

“Ik vertaal je verhaal naar krachtige webteksten en blogs. Geen bullsh** en wollige nonsens, maar een helder verhaal met een krachtige boodschap.”

Linda Noijens | KrachtigeTeksten.nl
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“We hebben onze blog en productteksten laten herschrijven. Het was voor ons een uitdaging om moeilijke technische teksten begrijpelijk leesbaar te maken. Wij zijn zeer tevreden met de snelheid en de manier hoe Linda dit heeft aangepakt om de content duidelijk en krachtiger te maken. We zullen in de toekomst zeker nog gebruik willen maken van de diensten van KrachtigeTeksten.nl.”
Raymond Hartemink
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Fijne samenwerking, duidelijke communicatie en snelle levering van goede teksten!”
Haarshop Marketing
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Heel blij met teksten die Linda voor onze nieuwe website heeft geschreven. De schrijfstijl past echt bij ons bedrijf! Communicatie verliep plezierig en vlot. Aanrader!
Peter Snijders, Pitch & Putt
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Linda super mooi mijn Website teksten geschreven ik ben blij dat dat ook zo snel kon. Super bedankt.
Richard Gijsen, Float Center Veenendaal
Previous
Next